Om oss

Vi på Libera förstår behovet av flexibilitet och rätt kompetens i rätt tid. Våra tjänster gör dig konkurrenskraftig oavsett om du som kund är i behov av en flexibel personalstyrka när marknaden förändras eller specialistkompetens vid ett nytt rekryteringsbehov.

Vi rekryterar, bemannar och
ger aldrig upp

Libera är ett bemannings- och rekryteringsföretag med bas i Stockholm och Mälardalen. Bolaget grundades 2018 och har sedan dess levererat personallösningar till våra kunder. Libera står för just leverans – något vi sedan start varit framgångsrika i.

Vi har mångårig erfarenhet av bemannings- och rekryteringsbranschen och förstår vikten av att vara en smidig och flexibel samarbetspartner på den lokala marknaden. Tack vare vår lokalkännedom, mångåriga erfarenhet i branschen och engagemanget i genomtänkta personallösningar har vi byggt upp ett gediget nätverk av kunder och en bred kandidatbank. Det in sin tur gör att vi snabbt och smidigt kan matcha rätt kandidat mot våra kunders bemanningsbehov.

Vår affärsidé präglas av innovation. Libera ligger i framkant som ett digitalt bemannings- och rekryteringsföretag som förenklar för våra kunder, kandidater och konsulter med hjälp av tekniskt innovativa rekryteringsprocesser.

Libera erbjuder i dagsläget primärt bemannings- och rekryteringstjänster till industri- och logistikföretag, i Mälardalen och Stockholm. Vi är en samarbetspartner som förstår vikten av att ha god kännedom om de lokala förutsättningarna – därför kan vi erbjuda tjänster av god kvalitet som skapar engagemang, närhet, snabbhet och flexibilitet. Libera är även medlemmar hos Almega och hos branschorganisationen Kompetensföretagen vilket innebär att vi följer och har kollektivavtal med samtliga 14 LO-förbund på kollektivsidan samt med Unionen på tjänstemannasidan.

Ett digitalt bemannings- och rekryteringsföretag

Som ett digitalt bemanningsföretag tillhandahåller vi smidiga lösningar. Kraven på bemanning i Stockholm och Mälardalen är i de flesta fall tidspressade vilket ställer höga krav på tillvägagångssätt och leverans. Libera hittar inte bara rätt person utan tillhandahåller också enkla lösningar. En del av vårt digitala erbjudande är videopresentation av kandidaten. Du bildar dig, till skillnad från ett CV, snabbt en uppfattning om kandidatens inställning, attityd och engagemang. Vår rekryteringsprocess är tidseffektiv för dig som kund och ger dig möjlighet att få ett intryck om våra kandidater tidigt i processen. Vår digitaliserade rekrytering är ett konkurrensmedel som gör att du ligger steget före.

Vår rekryteringsprocess

1.

Rekryteraren sammanställer en kravprofil efter genomgång med kunden

2.

En annons författas och publiceras av rekryteraren för tjänsten som ska tillsättas

3.

Urvalsarbete och search startar för att hitta aktuella och intresserade kandidater

4.

Rekryteraren håller telefonintervjuer med aktuella kandidater samt genomför djupintervjuer av matchande slutkandidater

5.

Utvalda tester genomförs med en certifierad rekryterare som kan identifiera till exempel jobbstil, motivation och beteende eller logisk analytisk förmåga

6.

Välmatchande kandidater presenteras för kunden

7.

Kunden träffar kandidater för intervju och utvärderar och väljer den kandidat som bäst matchar personalbehovet

8.

Referenstagning av utvald slutkandidat utförs av rekryterare. Bakgrundskontroll anpassad till aktuell tjänst genomförs

9.

Kunden anställer utvald och kvalitetssäkrad kandidat för anställning vid företaget, rekryterare meddelar andra sökande kandidater att tjänsten är tillsatt

10.

Tre månader efter anställning följer rekryteraren upp resultatet och upplevelsen av rekryteringsprocessen och matchningen med både kund och kandidat

Vill du veta mer eller har du frågor?

Vi svarar gärna på din frågor. Ring oss så kan vi hjälpa dig med just din förfrågan!